Skip to main content

सपनाको उडान : अक्षरयात्रा बलेवा


                             

         केहि नहुनु पनि धेरै चिज हुनु रहेछ, नहुनु को पनि छुट्टै मज्जा हुदो रहेछ, केहि चिज त नभएर पनि आनन्द आउदोरहेछ । जस्तो की योजना नहुनुको मज्जा । ब्यबहारिक झन्झट नहुनु को मज्जा । जुन हुने मान्छेहरुले कमै पाउछन । हामी पनि सम्भब भएसम्म  महिनामा एक दिन सबै चिज गुमाइदिने गर्छौ तर त्यो दिन सधै यस्तो लाग्छ गुमाउनु पनि एउटा प्राप्ति हो । हामी अक्षरयात्री बनेर अक्षरको खेतमा केहि रोप्ने घमण्डका साथ धेरै चिज गुमाइदिन्छौ । हाम्रोमा एउटा अभियान छ अक्षरयात्रा जहाँ दौडिन जानी सक्नुभएका कम र भर्खर हिड्न सिक्दै गर्नुभएका अलि बढी जनाहरु यात्रा गर्नुहुन्छ । ब्यबस्थापनको जिम्मा लिएको छ गजलसंध्या पोखरा र नाबोनित साहित्य सागरले । हामी प्रत्यक महिनाको तेस्रो शनिबार सम्भब भएसम्म पोखरा खाल्डो भन्दा बाहिर गएर मन उडाउने गर्छौ । अभियानको निरन्तरताकै क्रममा पुगियो बाग्लुंग जिल्लाको बलेवा भन्ने ठाउमा । बलेवाबाट फर्किएपछि.....
         आज बलेवा संगसंगै अलि बढी बुझिएको छ आफ्नै पनि अलिकति रहरहरु अलिकति बाध्यताहरू र अलिकति भोगाइहरु । म धेरै गम्भीर भएको छु बलेवाको इतिहास र वर्तमानसँग अझ भनौ उसको बाध्यता र रहरसँग। छामर्केको डाडा बाट कुनै जमानामा सुटुक्क बलेवा खस्ने जहाज आजभोली यान्त्रिक पुलका लठ्ठाहरु संगै बिलाएको रहेछ । मैले जहाजलाई सपना भनिदिएं भने ? हो यहिँ निर म धेरे बेर अडिए । यत्तिकैमा टिनका पाताहरुले खियासँग कुस्ती खेलिरहेजस्तो, कविले लेख्दा लेख्दै छोडेको कविता जस्तो पनि देखिने एउटा घरको आगनमा पुगें । घरलाई  धमिराहरुको प्रेमपुर्वक आफ्नो शैलिमा जतन गरिराखेका थिए ।बुढो लाग्ने घर तन्नेरी स्वरमा बोल्यो "कवी हौ?" मैले भने "होइन तर चाहन्छु","मलाई लेख न त" घरले फेरी प्रश्न शैलीमै उत्तर दियो मैले टाउको हल्लाए मात्र । घर केहि बताउन सुरु गर्यो । बतायो । मैले फर्कने बेला भने "कविता त म सक्दिन, पोखरा पुगेपछि हावा सँग एउटा चिठ्ठी पठाउछु"। केहि बेर अगाडिको मेरो अन्योलता पुरा भयो । निस्कर्ष निस्किनै हाल्यो पनि ।
         बलेवाका सपनाहरु ठ्याक्कै त्यही जहाज जस्ता  त रहेछन नि होइन र ? सपना उड्न छाडेको ठ्याकै आज २० बर्ष भएछ । यस बिचमा कति सपनाहरु गण्डकीमा आत्महत्या गरे होलान कति सपनाहरु लामै भएपनि पैदल बाटो हुदै पारि तारे होलान अझ अलिकति त लाहुरेको तुम्लेटको पानि संगै छचल्किएर पोखिए पनि होलान । सपनाले उडान भर्ने मैदान आज घासे मैदान भएको रहेछ । नहोस पनि कसरि जसका लागि सपना देखियो  उनीहरु नै देखिएका छैनन् रे त्यता तिर ।आजपनि त्यहि मरुभूमिको वरपर केहि बोट सल्लाहरु मर्न लागेको  जवानीलाई  पानि हालीकन जोगाएर बसिराखेका रहेछन सपनामा आउनेको नाममा । आजभोली चाहिं अलिकति थान सपनाहरु यान्त्रिक पुलको रसिमा झुन्डिएरै भएपनि ओहोर दोहोर गर्न थालेका रहेछन । घर भन्दै थियो "आखामा सपना देख्ने सहास अलिकति पलाएको छ" ।     
              मलाइ एक हिसाबले बलेवा ठ्याक्कै मेरै मन जस्तो पनि लग्यो हिजो खुला आकाशमा उड्ने बलेवा आज तार मा घिर्सिना सिकेको रहेछ । अझ भनौ सिक्नुपर्दो रहेछ । यो लेखिरहदा मैले आफ्नो बचपन सम्झेको छु । कतै मैले पनि ब्यबहारिक बन्ने होडमा सपनाहरु घिसारेको त छैन ?
               हिजो त्यहाबाट उडेका सपनाका बिमानहरु कहाँ कहाँ सम्म पुगे होलान ? कतिले सम्झेका होलान त्यो मरुभूमि बनेको मैदानलाई ? अझ कहालीलाग्दो प्रश्न त किन फर्केनन् सपना बनेर उडेकाहरु ? घर भन्दै थियो "अलि बर्ष अगाडी चाही एउटा सपना उडेर आएको थियो मलाइ सुम्सुम्याएर गयो तर त्यो भन्दा पछाडी कहिल्यै फर्केर आएन ।" घरले परेली भत्काउदै अझ थप्यो "पहिला त मलाया र भोट पुगेका सपना पनि बर्षौ लगाएर फर्किन्थे तर जहाज उड्न छाडे देखि त्यहिँ पारि डाडाबाट पनि फर्किएनन । जहाँ जसरि भए पनि दुख नपाउन"। घरको यहि कुराले नै मेरो सुरुको प्रश्नले जवाफ भेटेको थियो । सायद आँसु सुकेर होला आजभोली घरका भित्ताहरु चर्किन थालेका रहेछन । सिमसिम पानी पर्न थाल्यो, घरले चर्किएको भित्तामा रसाएको पानी पुछ्दै भन्यो "सायद गल्ति मेरो पनि होला है कवि? मैले जन्म दिए सपनाहरुलाई तर सन्तोष दिन सकिन ।" आजकाल त पैसा भनेको सन्तोष हुन्छ रे नि  तिमीहरुको तिर त होइन ?" मलाई पनि अलिकति भाबुक बनायो मैले टाउको हल्लाउनु सिबाय केहि गर्न सकिन । मैले गल्तिको प्रसङ्ग सम्झाउदै अलिकति बोलें "एउटा सुन्दर फुल बगैचामा फुल्नको लागि माली भन्दा बढी फूल आफै जिम्मेबार हुनुपर्ने हो जस्तो पनि लाग्छ तर यहाँ चलन अर्कै छ माली ले फूलदिनु पर्ने । म पनि यहिँ छु बढी त के बोलुं र ?"                
     खै के को आशमा हो कुन्नि पहिला हावाले जोडेको पहाडलाई ठुला ठुला रासी लगाएर वारी र पारि जोडेको छ बलेवाले । सायद उ रसिमै भएपनि आफ्ना सपना उडाएर चाहना मेटाउन चाहन्छ । पक्कैपनि उ बचेखुचेका सपनाहरुलाई गुमाउन चाहन्न । अझ गुमेका सपनाहरुलाई फिर्ता बोलाउन चाहन्छ । तर घर भन्दै थियो "पानी नै नभएको खोलामा पूल बन्दा पनि खुसि त हुनुपर्दो रहेछ नि है कवि?" घरको यो प्रश्नले मैले सायद भनेको कुरा कता कता गलत बनाइदिए जस्तो पनि लग्यो । घरले केहि थान पुराना तस्बिरहरु निकालेर देखायो । कागज पुरानो भए पनि आकर्षण मरेको थिएन । घर ले भनेको त्यो दिन पछाडी त्यतिका मान्छे त्यहाँ कहिल्यै  जम्मा भएनन् अरे भन्दै थियो तस्बिर २०४० सालको हो । बलेवामा २०४१ साल भन्दा पछाडी नियमित जहाज उडेको छैन,२०६८ साल तिर एक जना मन्त्रीले खोइ के हो कुन्नि उद्घाटन गर्दा चढेर गएका अरे। मलाई अहिलेको भन्दा  पहिलेकै बलेवा राम्रो लाग्यो । आखिर मलाई मात्र होइन रुखहरु भएको हरियो जंगल जो कोहिलाई पनि राम्रो लाग्छ, कता कति क्याक्टस मात्र छाडिएको मरुभूमि त कसलाई पो राम्रो लाग्ला र ?        
      मैले मेरा केहि यी अक्षरहरु सिलबन्दी गरेर घरको ठेगानामा हावासँग पठाएको छु । सायद देखेपछी घरले केहि उत्तर पठाउला प्रतिक्षामा बसेको छु ।  

२०७० चैत १५ गतेको पोखरा हटलाइनमा प्रकाशित     

Comments

Popular posts from this blog

सायन जस्तै छ 'भागेर भुगोलभरि'

<![endif]--> भूमिका     यो कुनै वाद उपबादको प्रयोग गरेर लेख्न लागेको किताबको समालोचना होइन । यो प्रध्यापकीय समालोचना पनि होइन । अझ बास्तबमै भन्ने हो भने त मलाई समालोचना गर्नै आउदैन । यो त सायन र उसको कविता संग्रह दुवैलाई भेटिसकेपछि उनीहरू बिचको समानता र केही भिन्नता प्रतिको मेरो व्यक्तिगत धारणा मात्र हो । मेरा पाठकहरूलाई त्यसरी नै बुझिदिन आग्रह गर्दछु । कहिले कहीं आकश्मिकताले ठाँउमै हिर्काउछ । गएको पालि एकपटक हिर्कायो । हिँडेको थिएँ चितवन , पुगियो कवास्वती । मलाई पहिला अलि अलि थाहा थियो , एउटा ढेब्रो चस्मा लगाउने कालो बर्णको कवि प्राणी , त्यतै कतै थारु भिलेजको नजिकै बस्छ । मैले उसका केही कविता र त्योभन्दा बढी किस्साहरूमा थारु भिलेजलाई केही महिना अगाडिबाट भेट्दै आएको थिएँ । यसपाली चाँहि कवि सायनले भन्दा बढी किस्से सायनले मलाई बढी तान्यो । (माफ गर्नुहोला , कविता लेख्नेलाई कवि भनेजस्तै किस्सा सुनाउनेलाई के भन्छन मलाई थाहा भएन , आफैले नाम राखिदिए किस्से ।) म सायनलाई भन्दा बढी थारु भिलेजलाई भेट्न गएको थिएँ तर अफसोच थारु भिलेज पुग्ने सपना अधुरै रह्यो । भिलेजम...

फूटपाथको सामान जस्तो नेपाली गजल

        छैटौं शताब्दिमा अरबमा जन्मेर लगभग त्यसको चौध शताब्दी पछि उर्दु,फारसी र हिन्दीको बाटो हुदै नेपाल भित्रिएको गजल विधा, नेपालमा आजको दिनमा सबैभन्दा लोकप्रिय विधा मानिन्छ तर नेपाली साहित्यमा यसलाई सम्मानजनक विधाकोरुपमा भने हेर्ने गरिदैन । सबैले हेर्ने, धेरैले किन्ने, चर्चा पनि हुने तर सधै गुणस्तरको प्रश्न उठ्ने फूटपाथको समान जस्तै गरिन्छ नेपाली गजललाई । यो लेखमा म गजलको इतिहास खोतल्नतिर लाग्दिन फेरि कुनै दिन इतिहासलाई केन्द्रबिन्दुमा राखेर यसमा घोत्लिउला । आज चाँहि बर्तमानलाई केन्द्रबिन्दुमा राखेर नेपाली गजलमा मैले अनुभव गरेका केही अनुभूतिहरू साट्नेछु ।            केही दशक पुरानो कुरा हो भारतमा एउटा मुसायरा भएको थियो। जसको सञ्चालन त्यहाँ उपस्थित भएका मध्ये सबैभन्दा जेष्ठ सायरले गरिराखेका थिए । त्यही भीडमा गजल लेख्दै गरेको दुब्लो गान्धी चस्मा लगाएको एउटा बशिर बद्र नाम गरेको ठिटो पनि थियो । लगभग दर्जन जति कविहरूले कविता/गजल/सायरी सुनाइसकेका थिए त्यसपछि त्यो पातलो ठिटोको पालो आयो उसले मञ्चमा गएर एउटा शेर सुनायो    “उजाले आप्नी ...

मृत्युको अह्वान (कविता)

प्रिय शासक ! म असरफ फयाद तिम्रो हारेको युगमा जितेको सिपाही जो तिम्रो हातबाट मृत्यु चाहन्छ । तिमी र मबीच अलिकति फरक छ । मैले खुदाको मुहार पसिनाको रंगजस्तै देख्छु तिमीले रगतको रंगजस्तै देख्छौ म आफ्नाको जीवनलाई धर्म भन्छु तिमी अर्काको मृत्युलाई धर्म मान्छौ म मृत्युको खबरले पनि निन्याउरो हुन जानिनँ तिमी अमृत पिएर पनि हाँस्न सकेनौ । अरु त सबै उस्तै हो म पनि अँध्यारो मन नपराउने मान्छे । कुरानमाथि हात राखेर यति मात्र भनेको हुँ – प्रेमको भाषा सजिलो हुन्छ अँध्यारोको रंग कालो हुन्छ उज्यालो सबैभन्दा ठूलो धर्म हो र सानो स्वरमा भनें – मलाई पिंजडाको जीवनभन्दा आकाशको मृत्यु मन पर्छ यहाँभन्दा बढी त मैले केही जानेको पनि छैन । धन्य ! तिमीले अन्तिम वाक्य भए पनि सुनेछौ । मेरो प्रिय शासक ! म तिम्रै हातबाट मृत्यु चाहन्छु । मेरो निन्याउरो अनुहार देखेर तिमीलाई रिस नउठ्ला भन्ने पिरले मैले रुन बिर्सिदिएको धेरै भयो बरु मलाई यत्ति पिर छ कि, म हाँसिदिए भने कतै तिमीले निशाना त चुकाउँदैनौ ? तिमीले कसरी मार्छौ, त्यो तिम्रै मर्जी । झुन्ड्यायौ भने मेरो घाँटी थिचिनेछ अनि एक–एक गरी खुल्नेछन् आजसम्म थिचिएका गालाहरु तरबारल...